リーゴ:旅行検索サイト
Liigo: Tourism Search Platform
Tourism Site UI 観光サイトのUI
TYPE
フリーランス仕事
Freelance work
SOFTWARE
• Adobe Illustrator, Photoshop, After Effects
• Figma, HTML, CSS
PROGRAMMING & IDEA
Liigo Team
MASTHEAD DESIGN
Liigo Team
UI DESIGN
Shannon Teoh, Liigo Team
2021
9つの旅行サイトのコンテンツを一ヶ所に集める旅行プラットフォーム
Travel Search Platform that gathers content from 9 travel sites into 1 spot
選択肢の多さを強調するデザイン
A design that emphasises on the wide variety of choices
1 General Research

一般のリサーチ

• Looking into competitors in the same field
• 同じ条件を持つ競合会社について調べる


+


2 User Hearing

ユーザーヒアリング

• Talking to target audiences on even platfoms like Clubhouse to obtain insights
• クラブハウスなどの場でユーザーと会話してインサイトを得るようにする
Insight #1 / インサイト #1

"Information Hierarchy"
"情報の順番"

Customers choose what to buy based on several considerations, but they have varying importance. If you look at other competitors you will see that for instance the price would be a lot bigger than the title; there is a sequence to the importance of each information. After studying various e-commerce sites, a design that our target audience can most quickly choose what they want to buy is created. Colour, position, size–there is a hierarchy to all these and the direction the eye moves through them.
消費者は物を買う時に判断するポイントがいくつかあり、それらのポイントも各々の異なる重要性を持っている。例えば、他のサイトを見ると、商品のタイトルより値段の方がはるかに大きくて目立つ。情報の種類ごとに色、サイズなどで目立つ順番をつけて、リーゴの消費者が一番速く必要な情報を吸収して選べるレイアウトにした。また、目の動きを配慮したり、矢印を付けたりすることで、方向性も考慮してデザインした。
Insight #2 / インサイト #2

"Gathering contents from 9 travel sites into a 1 spot for easy comparison"
"9つの大きい旅行会社のコンテンツを一ヶ所に集結する検索サイト"

One of the main features of Liigo is that it pools contents from various travel websites into 1 search platform for easy comparison. It was important for it to feel like it is rich with content.
リーゴの一番大きい特徴は9つの大きい旅行会社のコンテンツを一ヶ所に集結することだ。検索サイトとしてコンテンツの量が膨大で比べやすいということは重要だ。
Insight #3 / インサイト #3

"Collaborating Partners are important for trustworthiness"
"どんなパートナーがいるのかが信頼性にとって重要なポイント"

Upon talking to several users, many of them recognised Liigo's partners. Making sure users know about Liigo's partners as fast as possible after landing on the page is essential for the overall trustworthiness of the platfrom.
ユーザーとの対話で気づいたのはリーゴの9つのパートナーはとても知名度が高いブランドと旅行サイトなので、このような場所とコラボしているのはリーゴの信頼度にとって重要なポイントである。ホームページの一番上に9つのパートナーのスライドショーを置くことでユーザーが速く認識できるようにした。

Homepage
ホームページ


Area page
エリアページ


Quick view
クイックビュー


詳細を見る前クイックビューで速くコンテンツのことについて覗ける
Before looking into more details, click for a quick view into brief info on contents.

Detail page
ディテルページ