IDOOH Case Study
Case study video ケーススタディ映像
TYPE
フリーランス仕事
Freelance Work
SOFTWARE / MATERIAL
• Illustrator, After Effects
FILMING
Outsource
DESIGN/EDITING
Shannon Teoh
2018
IDOOH x Moove Media x Affordable Art Fair Interactive Ad Campaign

IDOOHはタクシー内タブレットを提供する会社である。最新のデータ技術で乗客に合うコンテンツを見せ、より効率的な広告伝達ができるようになる。今回タクシー会社、アートフェアとIDOOHの連携プロジェクトの仕組みと結果を投資家やクライアントなどに見せるために映像を制作した。IDOOH is a company that provides in-vehicle tablets with data-driven advertising. This video is a case study shown in a conference explaining to potential future investors and clients about how the tablet is used for an interactive campaign to bring in more visitors to an Art Fair.
IDOOHの広告キャンペーンを投資家やクライアントなどに見せるための映像
A video to showcase IDOOH's campaign to clients and investors
ロゴの要素でシーンとシーンの間の変化を表現する
Using logo shapes as transitions between scenes

Idea
アイデア


今回のコンセプトはロゴの中の形でシーンとシーンの間の変化を表現することだ。

そうすることによって、ブランドのキャッチコピー「#joyride」に合わせて、楽しくてカラフルな雰囲気を表現できるようになる。また、ブランドのイメージが頭に残る率も高められる。

全体的に素早いモーショングラフィックスでIDOOHの最新技術を伝えようとしている。

The main idea is to use the building blocks of the brand logo as a transition mechanism in the video. This fun, bold approach aligns with the brand’s unique tone, especially its slogan, #Joyride. It also acts in a sublimal way to help imprint the brand image into the viewer's mind.

Overall, the snappy cut and glide delivery of the on-screen text, particularly the results of the campaign, also accentuates the future-forward, cutting-edge nature of this technological company.

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