Gordon Max
Art Directionアートディレクション
TYPE
長期仕事で一部は自主制作
In-house commercial work with self-initiated parts
SOFTWARE / MATERIAL
• Illustrator, InDesign, Photoshop, AfterEffects
• Shopify, HTML, CSS
MENTOR/DIRECTION
Patrick Gan
DESIGN, PHOTOGRAPHY, PROGRAMMING
Shannon Teoh
2016
ジュエリーブランドの新しいブランドデザイン
New identity for a Jewelry retailer
オランダの文化を基づいたブランドデザイン
A brand design that celebrated Dutch culture
ツールデザイン
Stationery & Collaterals

パッケージと道具
Packaging & Tools

商品写真のシステム
Photographic Systems

異なる形のブレスレットや長いブレスレットの写真は、ウェブサイト上で一 緒に並べた時、ごちゃごちゃして見え、雑な感じがしました。それで、私たちは写真のシステムを作りました。ジュエリーの種類によって、設置する角度を固定し、四角いグリッドに限定して、人工的ではない、自然な照明を取り入れ、透き通ったダイヤモンドに優しい虹色の光沢が出るようにしました。そうしたことで、全ての写真に一貫性が見えてきました。Infested with inconsistent images, a need to create visual systems was recognized. Photographic systems were put in place to ensure that the images retain a consistent look such that customers can view products with ease on the web and various other platforms. A square grid was made such that every product image had the same minimum clear space, except for pendents and earrings when they are shown with a mannequin or model. Lighting, background and other areas were also optimised for consistency.

ブランド本
Brand Publication

写真システムの四角いグリッドに合わせて、ブランドの15周年記念本もこの形にした。200ページあまりの本にブランドの厳選されたジュエリーコレクションが紹介されている。For the 15th anniversary of the brand, a square book was made corresponding to the square grid system of the product images. It holds 200 brilliant pages that showcases select collections from Gordon Max in the sequence of the following product types; Diamond, Bridal, Costume Jewelry and High Jewelry. From the history of the brand to sketches of future plans, The Gordon Max Collections captures the brand’s past, present and future.

ガイドブック
Jewelry Guide Books

お客様のために、ダイヤモンドに関する本を5冊作りました。
1– ダイヤモンドの選び方
2– ファンシーダイヤモンドの選び方
3– 養殖ダイヤモンドの紹介
4– 指輪の選び方
5– ジュエリーのお手入れ方法

字体やレイアウトを伝統的な絵本のようにして、ダイヤモンドの専門的な知識が誰にでも簡単に分かるようにデザインしました。A series of 5 guide books are made so that anyone can learn about choosing diamonds and diamond rings, types of diamonds and diamond rings as well as jewelry care. These 5 books are fashioned as children’s books for easy reading.

ウェブショップとSNS
Web Shop & Social Media

SNSなどの広告の効果はすぐ実際のウェブショップで確かめることができます。 このような作業を何ヶ月か繰り返すことによって、広告と売上の直接的な関係が見えます。Social Media and Shopify websites are designed and established and improved over a period of time, whilst tracking orders and sales.

店舗
Shopfront

これは実際の店舗で、地と空のようなシステムをデザインしました。店のガラスの下1/3はブランドのベースであるオランダの伝統的な建物のイラストになっています。上の2/3は空で、空の部分にクリスマス、バレンタインなど季節に合わせた広告を展開できます。The bottom 1/3 of the store glass that acts as the ’ground’ is made up of Amsterdam House Illustrations, making up the base of the brand. The top 2/3 acts as the 'sky' and the visuals there can change according to the season as promotions–Christmas, Valentines etc.


商品デザイン
Product Design

指輪を回すことによって、華やかな宝石から控えめなロゴマークに変化できます。With a slight twist to the ring, the fancy diamond can change into a humble logomark.


デパートで流された映像です。撮影と編集両方手がけました。A video advertisement shown in TANGS department store, I was in charge of both filming and editing.